Szponzorált tartalom
A futárszolgálatok egyszerűen fogalmazva olyan cégeket jelentenek, amelyek árut szállítanak vállalkozásokon belül, vállalkozások és kliensek között, vagy fordítva. A vállalkozások és a kliensek eltérő viszonyban vannak a futárszolgálatokkal.
A vállalkozások általában egy futárszolgálattal vannak szerződéses kapcsolatban a szállítási tevékenységeik során, míg a vásárlók akár több futárszolgálatot is megbízhatnak egy-egy csomag elküldése során. Vásárlói szempontból a jó futárszolgálat kritériumai egyszerűek: (1) gyorsaság, vagyis az, hogy a termék a lehető legrövidebb idő alatt célba érjen, (2) nyomon követhetőség, (3) ár, vagyis ne legyen túl drága a szállítási költség, illetve az, hogy (4) ne sérüljön a termék. A vásárlók elégedettsége és megtartása szempontjából értelemszerűen a vállalkozások is szem előtt kell tartsák ezeket a kritériumokat.
Különösen az ár az, ami a vállalkozás működése szempontjából az egyik legfontosabb tényező, ugyanis annak érdekében, hogy a vásárló ne kelljen nagy összeget fizessen a szállításra, olyan megállapodást kell kötni a futárszolgálatokkal, ami mindkét fél számára nyereséges.
A dpd árak alapján arra következtethetünk, hogy ez a futárszolgálat külön figyel arra, hogy a legjobb áron lehessen küldeni a csomagokat a vállalkozások és a kliensek szempontjából is. Az elégedettség kulcsa a dpd árakhoz hasonló kínálatok mellett, vállalkozások és fogyasztók szempontjából is az, hogy a futárszolgálat a legjobb munkát végezze. Ma már nagyon sok futárszolgálat létezik, nagyon előnyös kínálatokkal – mint például a dpd árak –, hiszen rendkívüli módon megnövekedett a futárszolgálatok iránti igény. Ez elsősorban a webáruházaknak és az online kereskedelem fejlődésének köszönhető. A futárszolgálatok kínálataiban érdemes figyelni arra, hogy a költségek nem mindig korrelálnak a szolgáltatás színvonalával.